Ціль та людина як важливі стовпи маркетингу

Автор материала Woo company

Очевидно, що коронавірус вплинув на всі сфери життя людини. В тому числі й на продажі, маркетинг, рекламу. Змістились акценти, бренди переглянули свою комунікацію, з‘явились нові тренди. Але тренди — це лише відбиття глобальних змін в індустрії. Вже сьогодні ми маємо усі підстави заявляти про те, що найціннішими аспектами маркетингу 2021 є ціль та людина. 

Що таке ціль і як вона допомагає в часи кризи?

У листопаді 2020 року мережа консалтингових компаній Deloitte випустила велике дослідження про глобальні тренди маркетингу. У ньому брали участь 2 477 споживачів з Великобританії, США, Мексики, Китаю, Південної Африки, Катару, ОАЕ і Саудівської Аравії, а також 405 директорів міжнародних компаній з маркетингу, фінансів, операційної діяльності.

Дослідження показали, що підприємства у зв‘язку з кризою зіткнулись з масштабною невизначеністю. Мало хто розумів, як продовжувати діяти в нових обставинах. І вистояти в час кризи змогли ті, хто чітко розумів свою мету. 

Це та внутрішня мотивація, велика ідея, яка дає розуміння цінності того, що ви робите та чому існуєте на ринку. Розуміння глобальної мети дозволяє не просто продавати, а допомагати клієнтам реалізовувати їхні потреби.

Автори дослідження називають такі компанії purpose-driven. В таких компаній є розуміння мети на всіх рівнях, і що найважливіше кожен з працівників знає глобальну ціль, чітко бачить точку, в яку рухається. 

Воронка маркетингу в таких компаній будується з урахуванням кроків для досягнення мети. 

Формуємо спільну ціль

Компанії purpose-driven дбають і про клієнтів,  і про працівників. І очевидно, що в час пандемії до глобальної мети компанії додається і ціль подолати всесвітню проблему. В опитуванні Deloitte 79% респондентів позитивно відгукувались про випадки, коли бренди реагували на COVID-19, щоб допомогти своїм клієнтам, працівникам та мешканцям міст, в яких вони розташовані. Це могли бути дуже різні форми допомоги:  фінансові установи відкладають виплати за кредитами; взуттєві компанії дарують взуття для медсестер, що лікують свої громади; компанії змінюють корпоративну політику, щоб підтримувати кожного працівника.

Коли реакція компанії на кризові явища зумовлена ​​цілісною метою — зв‘язком бізнесу з суспільством — з‘являється чітка відповідність між ідентичністю  бренду та стійкою прихильністю всіх зацікавлених сторін.

Ціль бути корисним суспільству залишатиметься актуальною тривалий час, адже окрім коронавірусу існує безліч явищ, які необхідно долати. Питання екології, дискримінації, надмірного споживання — це ті проблеми, шляхи подолання яких, прагне чути споживач. І компанії, які хочуть бути успішними, мають заявляти про свою позицію щодо них в комунікації. 

Фокус на людину та її досвід

Пандемія спричинила ріст потреби людини в соціальних зв’язках. Саме тому сьогодні бізнес покращує взаємодію з клієнтами, прагне дбати про фахівців і певною мірою впливати на суспільство. 

А також розділяти єдині зі своїми прихильниками цінності. Для цього потрібно відстежувати досвід людей навколо. Цей досвід легко аналізувати завдяки коментарям, відгукам, реакціям в соціальних мережах. На усі ці вияви досвіду необхідно реагувати. 

Не можна ігнорувати коментарі чи залишати негативні відгуки без уваги. Реакція на досвід дозволяє сформувати новий. Закрити негатив позитивом від комунікації з брендом. Покращення комунікації з кожною конкретною людиною — запорука всестороннього успіху. Адже задоволений комунікацією споживач стане амбасадором бренду. 

Таргетинг побудований на цінностях, а не на віці чи статі

Раніше при описі сегмента аудиторії маркетолог вибирав насамперед демографічні ознаки, вік, місце розташування аудиторії. Тепер ключовим параметром таргетингу мають стати цінності та потреби людей навколо. Мотив здійснення дії — це задоволення амбіцій, бажання нового, ціль стати частиною чогось, це контроль, це турбота. 

І саме ці тригери найкраще працюватимуть в рекламних повідомленнях у 2021 році. Також позитивно впливатиме на розвиток бренду активне залучення аудиторії та різноманітні форми партнерства.  Усі ці засоби є відбиттям глобальних тенденцій — акценту на ціль, що об‘єднує, і людину, яка прагне спілкування.